تاریخ انتشار: شنبه 1402/04/10 - 11:50
کد خبر: 474679

واکنش فعالان و تشکل‌های دانشجویی به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد؛

اعلام جنگ سوئد به مسلمانان/ قطع روابط در همه‌ی سطوح با کشورهای هتاک به قرآن کریم

اعلام جنگ سوئد به مسلمانان/  قطع روابط در همه‌ی سطوح با کشورهای هتاک به قرآن کریم

برخی فعالان و تشکل‌های دانشجویی واکنش هایی را درخصوص هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد ابراز داشته اند که نمونه هایی از آن را در زیر می خوانیم:

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ امروز ۳۷ساله است و سال ۲۰۱۷ به اتهام جنایت جنگی در عراق دستگیر اما کمی بعد با فشار و مداخله برخی نهادهای غربی،  از بند جست. اهل استان نینوا در شمال عراق است و امروز در سوئد خود را یک لیبرال و خداناباور معرفی می‌کند؛ همچنین بنیانگذار حزب دمکراتیک «سریانی» و فرمانده یک گروه شبه‌نظامی مسلح به نام «صقور السریان» بود که برای آزادسازی استان نینوا از اشغال داعش تشکیل شده بود، اما اقداماتش در برابر مخالفانش دست کمی از داعش نداشت. داعش یک طرف بام افراط‌گرایی ایستاده است و «سلوان مومیکا»، عراقی تباری که در سوئد قرآن آتش می‌زند، یک طرف دیگر بام. مخرج مشترک داعش و سلوان مومیکا افراط‌گرایی است؛ یکی به‌نام مذهب و دیگری علیه مذهب!

اعلام جنگ سوئد به مسلمانان/  قطع روابط در همه‌ی سطوح با کشورهای هتاک به قرآن کریم

مومیکا، روز چهارشنبه (۲۸ ژوئن) در مرکز استکهلم و در مقابل مسجد اصلی شهر، همزمان با روز عید قربان صفحاتی از قرآن را پاره کرد و آتش زد. همزمان دوست او که در کنارش بود، با بلندگو صحبت ‌کرد و از او فیلم ‌گرفت. این گستاخی با تأیید و حمایت دولت سوئد انجام شد و پلیس کمی جلوتر، مومیکا را اسکورت امنیتی و حفاظت کرد تا مبادا کسی به اقدام ضدعقیدتی او گزندی وارد کند. همزمان اما او به عقیده مذهبی بیش از یک میلیارد مسلمان به شنیع‌ترین وجه توهین کرد تا احساسات مومنان را جریحه‌دار کند.

 برخی فعالان و تشکل‌های دانشجویی واکنش هایی را درخصوص هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد ابراز داشته اند که نمونه هایی از آن را در زیر می خوانیم:

سیمای کثیف سوئد هیچ قرابتی با آزادگی ندارد

دانشجویان دانشگاه‌های تهران بزرگ با عرض تسلیت به ساحت مقدس حضرت بقیة الله ارواحنافداه و ولی امر ایشان خواستار مطالبه و برخورد قاطع از جانب مسئولین وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با عوامل مزدور و حمایت‌کنندگان این اقدام شنیع و ننگین بوده و دولت سوئد و شخص رئیس جمهور این کشور را مسئول این جنایت اسلام‌ستیزانه می‌دانند!

این تجمع که با حضور مردم و دانشجویان انقلابی جلوی سفارت سوئد در تهران برگزار شد در پایان تجمع کنندگان با قرائت بیانیه‌ای موضع خود را به این اقدام کشور سوئد نشان دادند.

در بخشی از بیانیه آمده است: سیاست‌های خبیثانه دولت‌های غربی که برخلاف شعارهای توخالی، خود را کانون تمدن جهانی و داعیه‌دار حقوق بشر معرفی می‌کنند، بار دیگر ذات پلید و اسلام‌ستیزش را به نمایان گذاشت. دولت سوئد به عنوان یکی از دست‌نشانده‌های دول غربی که بارها و بارها با هتک حرمت به رسول معزز و مکرم اسلام (ص)، ائمه‌اطهار (ع) و مقدساتش چهره‌ی کریه خود را نشان داده بودند؛ این بار در عملی ننگین با تجمع سوزاندن نشانه‌ی الهی موافقت کرده و سیمای کثیف و خبیثانه‌ی خود را که هیچ قرابتی با انسانیت و آزادگی ندارد، نشان داد؛ و باعث آزردگی خاطر قلوب بیش از دو میلیارد مسلمان جهان شد. ( متن این خبر را اینجا بخوانید)

در قبال توهین به مقدسات دین مبین اسلام ذره‌ای درنگ نخواهیم کرد

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن آنکه این اقدام دولت سوئد را به شدید ترین وجه ممکن محکوم کرد، اعلام داشت: توهین به قرآن کریم حتی بر اساس قوانین بین المللی که سالیان سال است، همین مدعیان حقوق بشر، کشور های در حال توسعه را با چماق این قوانین به وادی تحریم های کمرشکن می برند محکوم است.

همچنین در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مسلمانان و آزادیخواهان عالم این اقدام ننگین و بی شرمانه دولت خبیث سوئد را ناشی از استیصال آنان از رواج بی سابقه دین مبین اسلام در ممالک اروپایی می دانند، اما به دولتمردان آنان توصیه می شود نگاهی به تاریخ و سرنوشت امپراطوری های بزرگ نظیر روم و ساسانیان بیاندازند که چگونه توسط اسلام عزیز درنوردیده شدند.

جامعه اسلامی دانشجویان از دولت های اسلامی خصوصاً دولت انقلابی جمهوری اسلامی ایران می‌خواست: با توجه به خباثت دولت سوئد و توهین سازمان یافته اروپائیان به مقدسات اسلامی، تمامی روابط دیپلماتیک خود با دولت سوئد را تا زمان عذرخواهی این دولت قطع نمایند.

در پایان اعلام می داریم، ما مسلمین عالم در کنار اختلافات سلیقه ای با یکدیگر، در قبال توهین به مقدسات دین مبین اسلام ذره ای درنگ نخواهیم کرد و با توهین کنندگان نیز به شدید ترین وجه ممکن برخورد خواهیم نمود. ( متن این خبر را اینجا بخوانید)

 قطع روابط در همه‌ی سطوح با کشورهای هتاک به قرآن کریم

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان تهران با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم اعلام کرد: در کشور سوئد از تمام مسلمانان جهان می‌خواهیم که در مقابل این اقدام نکوهیده دولت سوئد عکس‌العمل نشان دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در ایام مبارک و پر میمنت حج ابراهیمی که دل‌های قریب به ۲ میلیارد مسلمان متوجه خانه وحی و بیت‌الله الحرام است و گنگره عظیم حج با حضور میلیون‌ها مسلمان با ندای لبیک اللهم لبیک دعوت الهی را اجابت می‌کنند، بار دیگر صهیونیسم بین‌الملل و نحله‌های شیطانی عظمت اجتماع عظیم و توحیدی مسلمان را برنتافتند و با کمال وقاحت و بی‌شرمی در بلاد معنویت‌ستیز غرب و مأمن خفاشان و منافقان و بی‌خدایان و به بهانه پوچ و نخ نمای آزادی بیان با پشتیبانی کشور سوئد اهانت و سوزاندن کتاب آسمانی سخن الهی، توسط عناصر افراط گرا و تندرو را که در مسیر نفرت پراکنی علیه مقدسات است را مجاز شمردند.

هسته بین الملل بسیج دانشجویی استان تهران ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم در کشور سوئد از تمام مسلمانان جهان خواست : از تمام مسلمانان جهان به ویژه دولت ها و ملت های مسلمان و ازادیخواه جهان، جوامع، گروه‌ها، نخبگان و شخصیت‌های تأثیرگذار مسلمان و غیرمسلمان درتمامی دنیا خصوصا در کشورهای غربی می‌خواهیم که در مقابل این اقدام نکوهیده دولت سوئد عکس‌العمل نشان دهند تا از تکرار چنین اَعمال ضددینی جلوگیری شود.

همچنین از سایر مراجع قانونی ایران و وزارت امور خارجه خواهانیم تا ضمن محکوم کردن چنین رفتارهای اهانت آمیزی به سازمان ملل و دیگر مراجع قانونی دنیا، سایر اقدامات اجرایی برای همسو کردن کشور های مسلمان و قطع روابط در همه‌ی سطوح با چنین کشورهایی که برای ادیان مقدس الهی احترامی قائل نیستند، را هر چه زودتر در دستور کار خود قرار دهند.( متن این خبر را اینجا بخوانید)

اینگونه نفرت پراکنی‌ها و اهانت‌ها متاثر از کینه عمیق نسبت به آموزه‌های حیات‌بخش اسلام می باشد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت شدید اهانت به قرآن کریم اعلام داشت: طی سال های گذشته برخی از دولت های غربی که مدعی آزادی بیان هستند از هیچ گونه تلاشی جهت تخریب وجه انسان ساز دین مبین اسلام دریغ نکرده و از اینگونه نفرت پراکنی ها و اهانت ها که متاثر از کینه عمیق نسبت به آموزه های حیات بخش اسلام می باشد بارها تحت عنوان آزادی بیان حمایت کرده اند. ( متن این خبر را اینجا بخوانید)

دولت سوئد نشان داد آزادی‌بیان در غرب در حد همان شعار است

دفتر تحکیم وحدت با صدور بیانیه ای تاکید کرد: دولت سوئد بار دیگر اثبات کرد دم زدن از آزادی بیان در جوامع غربی، صرفاً در حد همان شعار است و در عرصه‌ عمل غرب خود بزرگ‌ترین ناقض این شعارهاست.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است که: اقدام به هتک حرمت قرآن کریم متقارن با بزرگ‌ترین گردهمایی مسلمانان جهان یعنی ایام حج، نشان از آن دارد که وحدت امت اسلامی به خاری در چشم دشمنان اسلام بدل گشته و نشأت گرفته از ترس گسترش اسلام است؛ از همین رو ما دانشجویان دفتر تحکیم وحدت ضمن محکومیت این اهانت خصمانه، ابتدائاً از دولت‌های اسلامی خواستاریم در این عرصه نیز متحد بوده و در پی احضار مقامات دیپلماتیک سوئد جهت بیان اعتراض خود و پاسخ‌گویی دولت سوئد نسبت به این اقدام خود، باشند.( متن این خبر را اینجا بخوانید)

مجوز سوئد برای اهانت به قرآن اعلام جنگ به مسلمانان جهان است

سجاد فخرایی معاون بسیج دانشجویی تهران بزرگ، با اشاره به هتک حرمت قرآن در سوئد گفت: ما از مردم ایران و همه مسلمانان جهان می‌خواهیم که در مقابل مجوز رسمی دولت سوئد برای هتاکی و اهانت به قرآن کریم محصولات و کالاهای سوئدی را تحریم کنند.

وی ادامه داد: اجازه رسمی دولت سوئد به تروریست های افراطی برای سوزاندن و پاره کردن قرآن در عید مسلمانان، فراخوانی صریح برای خصومت، خشونت و شعله ور شدن درگیری در جهان است. اقدام اخیر بسیار شنیع است و این اقدامات نشان‌دهنده روحیه نفرت‌انگیز و تهاجمی است که ربطی به آزادی بیان ندارد بلکه یک عمل نژادپرستی و تحریک به خشونت و نفرت است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: هتک حرمت قرآن در سوئد به عنوان یک اقدام غیرمسئولانه اقدامی تحریک آمیز و اعلام جنگ علیه بیش از ۲ میلیارد مسلمان در کشورهای مختلف جهان است و نتیجه گسترش مداوم گفتمان پوپولیستی بر اساس نفرت پراکنی در اروپا بر اساس اعتقاد، نژاد یا مذهب است.( متن این خبر را اینجا بخوانید)

گزارش از علی پیراینده

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top